Kan het theoretisch dat chirurgisch meerdere borsten kunnen bijgegeven worden aan vrouwen?

werkende borsten, gevoelige borsten, melkgevende borsten kunnen die theoretisch bijgeplaatst worden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoeveel borsten heeft jouw ideale vrouw dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eccentrica Gallumbits, anybody?

Het beste antwoord

Ons lichaam wordt aangestuurd door onze brein.
Daarin zit een soort van programma.
Maar geen ' aansluiting' voor een extra borst.
Dus kunnen er ook geen extra bloedvaten en zenuwen aangesloten worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thecis
9 jaar geleden
Er zit weliswaar geen aansluiting voor een extra borst, maar geen extra bloedvaten aangesloten worden is pertinent niet waar. Het lichaam doet dit al voortdurend, zeker bij de haarvaten wanneer deze verstopt zijn. Het hart doet dat ook al regelmatig (krans(slag)aderen) wanneer een (heel) klein infarct heeft plaatsgevonden. Tumoren staan hier ook bekend om, die leggen hele nieuwe netwerken aan van bloedvaten t/m vaten die extreem groot zijn (vergelijkbaar met een grote slagader). Er zijn zelfs gevallen bekend waarbij men een extreem grote goedaardige tumor had waarbij de centrale toevoer een slagader had die gelijk of groter was dan de aorta. Dit is wel extreem, maar is voorgekomen. Nieuw onderzoek naar regeneratie van zenuwen laat zien dat deze heel langzaam opnieuw kunnen groeien. In de hersenen kunnen nog steeds nieuwe verbindingen gelegd worden. In theorie is het heel goed mogelijk dat hier een derde borst op "aangesloten" wordt. Ruggemerg is wat moeilijker, maar dat is logistiek. Al met al vind ik het antwoord erg kort door de bocht, helaas ook met onwaarheden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ons brein stuurt onze organen en ledematen aan.
Zonder aansturing van onze brein zouden ze niet kunnen functioneren.
Goed te zien bij uitval door schade aan het brein.
Dan functioneren ze niet meer of heel slecht.
Het lijkt me dus onmogelijk dat onze brein een extra lichaamsdeel kan aansturen dat er nooit is geweest.
De zenuwen in onze hersenen kunnen zeer beperkt heel langzaam genereren, maar dat is dus herstellen van wat er al eerder was.
Tot zover vind ik daar geen onjuistheden in en al helemaal niet kort door de bocht. Waar je wel gelijk in hebt, is het ontstaan van nieuwe bloedvaten, spontaan of door middel van een operatie.
Maar het is een goede waardevolle reactie van je.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wat een bijzonder informatiefe reactie, dank voor de toelichting, jij weet hier veel meer van dan ik.

Andere antwoorden (1)

Op dit moment is dat onmogelijk, het is bijvoorbeeld ook onmogelijk om bij vrouwen die een amputatie gehad hebben in verband met kanker, terug functionerende borsten te plaatsen. Je zou daarvoor werkende melkklieren nodig hebben, en een tepel heeft heel veel gevoelige zenuwen. Transplantatie lijkt ook niet echt haalbaar, want het transplanteren van huid is al ingewikkeld, laat staan van een complete borst. Misschien is het mogelijk om van het borstweefsel van één werkende borst er 2 te maken.