van welk dier is dit schedel?

ik heb het gevonden in Portugal aan de kust.

Toegevoegd na 21 minuten:
de schedel is vrij plat. De hoogte is 30 cm en breedte 27 cm.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

ik zou eerder zeggen dat dit een bekken is of zoiets...
ben je zo zeker dat dit een schedel is? het lijkt op een hond maar ik zie geen onderkaak.
er zijn wel holtes voor het kapsel van poten en de gaten waarschijnlijk de aanhechting van de ruggegraat en het beenmerg.
misschien de zoo van Antwerpen of een andere dierentuin kontakteren; die zullen je waarschijnlijk uitlsluitsel kunnen geven.