ALS (!) er blinde diepzeevissen bestaan, kunne die een evolutionair voordeel hebben, omdat het zien energie kost. Er moeten dan namelijk steeds rodopsine moleculen (bijvoorbeeld) worden aangemaakt, die door het licht worden aangetast.
ALS je die aanmaak weglaat, hoef je dus iets minder te eten. En in de diepzee KAN dat al gauw een voordeel zijn.
Reddie
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartelijk dank voor het antwoord. Daar had ik nog niet aan gedacht.

Andere antwoorden (1)

Volgens mij is dat zo omdat het diep in de zee donker is. Aangezien de vissen die daar leven toch niets konden zien (omdat er geen licht is), zijn ze door evolutie langzaamaan blind geworden.