Hoe komt het dat je met je linkerhand beter in spiegelbeeld kunt tekenen dan met je rechterhand?

Ik zit in 5 vwo en we moesten voor biologie een proef doen, waarbij we een route moesten tekenen en dan in een spiegel kijken. Bij de meeste was het zo dat ze met links (hun verkeerde hand) sneller waren dan met rechts. Ik vind dit raar, omdat ik verwacht dat je me rechts sneller bent. We moesten dit namelijk ook zonder spiegel doen en dan was iedereen met rechts juist wel het snelst. We deden deze proef namelijk om de invloed van de hand-oogcoördinatie te onderzoeken Dit vind ik apart, daarom deze vraag.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
1.2K
Amadea
9 jaar geleden
Zitten er dan helemaal geen linkshandigen bij jou in de klas?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ook als je spiegelbeeld wilt schrijven: met rechts gewoon schrijven en dan links wordt vanzelf spiegelschrift
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vliegvis zegt toch ook: DE MEESTE, amadea!

Antwoorden (1)

Je lichaam spiegelt links en rechts min of meer automatisch. Draai maar eens met je "verkeerde" hand een tube tandpasta of de kraan, etc. open. Daar moet je bij nadenken om de goede kant op te draaien.