welke vogel is dit?

Kan iemand mij vertellen wat voor vogel dit is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is de Common Redpoll.
Die komt waarschijnlijk uit Canada, mooie vogel is het hoor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit kan je makkelijk zelf vinden door naar deze site te gaan: http://www.google.com/imghp?hl=nl
Dan op het fototoestel klikken en vervolgens op 'een afbeelding uploaden' klikken en ten slotte kies je je foto.
Castle
9 jaar geleden
Ja kan op google-afbeeldingen ook gewoon de foto naar het vakje slepen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoek maar een op flammea, dat is hem heel waarschijnlijk.

Antwoorden (2)

Dit is de Common Redpoll.
Uit Canada denk ik, een hele mooie vogel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zal wel familie zijn van de vink.
Dit is de barmsijs (Engels: Common Redpoll):

De barmsijs (Acanthis flammea synoniem: Carduelis flammea) is een zangvogel uit de familie van vinkachtigen (Fringillidae).

Kenmerken:
Deze kleine, grijsbruine vogel heeft op de bovenzijde donkere lengtestrepen.

Leefwijze:
Het voedsel bestaat uit zaden en insecten.

Voortplanting:
Het nest is samengesteld uit takjes, halmen, korstmos en mos, met haar bekleed. Het vrouwtje legt 3 tot 6 blauwachtige eitjes met roodbruine vlekjes, die ze uitbroedt in 13 dagen, na 15 tot 18 dagen vliegen de jongen uit, en na 3 weken zijn ze zelfstandig. Barmsijzen komen in de wintermaanden in Nederland en België voor.

In het veld herkenbare ondersoorten:
Op de IOC World Bird List (versie 3.4, uit 2013) wordt de kleine barmsijs (A. f. cabaret) beschouwd als een ondersoort van en de grote barmsijs (A. f. flammea). Ze verschillen in formaat en kleur. De kleine barmsijs is vooral bruin, de grote oogt grijzer. De grote barmsijs lijkt sterk op een andere barmsijs, de witstuitbarmsijs.

Verspreiding en leefgebied:
Deze soort komt voor in Noord-Scandinavië en Noord-Rusland, maar ook op de Britse Eilanden, IJsland en in het Alpengebied. Van oorsprong is het een broedvogel in Scandinavië, de Britse eilanden en de Alpen. In de twintigste eeuw breidde het broedgebied zich naar het zuiden uit, zodat ze vanaf 1942 ook als broedvogel in Nederland werden vastgesteld, eerst op de Waddeneilanden, later ook in de duinstreek, Drenthe en de Zuid-Veluwe.[2] Ze broeden daar in naaldbossen en opslag van berken langs heidevelden maar ook in struwelen.[3]

Mutaties:
De barmsijs wordt in gevangenschap gehouden en heeft een plaats in de avicultuur. Er bestaan diverse vachtkleurvarianten waaronder: bruin, agaat, isabel, pastel enkelfactorig en dubbelfactorig (dubbele pastelfactor), kobalt (tegenwoordig beter bekend als donkerfactor) en combinaties van mutaties en phaeo.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit kan je makkelijk zelf vinden door naar deze site te gaan: http://www.google.com/imghp?hl=nl
Dan op het fototoestel klikken en vervolgens op 'een afbeelding uploaden' klikken en ten slotte kies je je foto.