Waarom kunnen honden geen water opzuigen, en paarden en koeien wel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.6K

Antwoorden (4)

Kennelijk kan een hond heel goed zonder die eigenschap...

Een hond heeft dat water opzuigen niet nodig, anders had hij die eigenschap wel... De natuur maakt dat sterker wat je traint, een hond heeft dus nooit de behoefte gehad om dat te doen of trainen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pups hebben wel een zuigreflex. De behoefte om te zuigen is er dus wel ooit geweest.
AWM
14 jaar geleden
Wat een antwoord! "Kennelijk". "Als ze het nodig hadden, hadden ze het wel gehad". Waarom antwoord je als je er geen benul van hebt?
Omdat paarden en koeien andere spieren in hun lippen hebben zitten als de hond
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hond (en een kat ook) heeft een gespleten bovenlip.

Als hij zou zuigen kwam er teveel lucht mee binnen en zou hij zich steeds verslikken.

Ook mensenbabies die met een hazenlip geboren worden kunnen niet goed zuigen, daarom worden ze meteen geopereerd.

Paarden en koeien hebben, net als wij, een enkele bovenlip.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze kunnen het wel, alleen inderdaad natuurlijk gezien is het oplepelen voor honden makkelijker.