Dit is vrij lastig om zelf te doen. Voor mummificatie heb je speciale omstandigheden nodig: heel droog; zuurstofvrij en de juiste temperatuur.
Je zou je dier kunnen begraven onder een heel diepe ijslaag in een gletjser of onder zand in de woestijn. Zorg dan dat je het diep genoeg doet om roofdieren geen kans te geven.
Je kunt ook een kachel erg warm zetten en een ventilator op het dier laten waaien, zorg dan wel dat de omgeving geen enkel vocht bevat, en dan nog is het lastig om het te laten lukken. Hierbij is het handig om de ingewanden te verwijderen en te zorgen dat er geen bloed meer in je beestje zit.

Wat je ook kan doen is na het verwijderen van bloed en ingewanden je dier in een speciaal zoutmengsel te leggen. Daarna geef je het een bad in stoffen die bederf tegen gaan en doe je er doeken om heen. Zorg dat er daarna een continue luchtcirculatie is van droge lucht.

De meeste mummies die zijn gevonden zijn gevonden in een bijzonder klimaat: een mammoet die duizenden jaren onder een dikke laag ijs is begraven of een mummie in woestijnzand.... de huid van de mummie in woestijnzand droogt langzaam op en zal een laag om de rest heen vormen zodat dat niet meer verder rot.

Maar zoals gezegd: het is erg moeilijk. Heel veel succes.

Toegevoegd na 3 minuten:
In de bron nog een stappenplan hoe je een kip mummificeert. Wel in het Engels.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartstikke bedankt...ik ga ermee aan de slag..:)