Met hoeveel frames per seconde kijk je?

En kijk je dan in hele beelden of zit daar ook een soort van compressie op? ALS onze manier van kijken al te vergelijken is met computers hoor, ik weet er verder ook niks van LOL

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.4K

Het beste antwoord

Onbekend. lees onderstaand artikel maar eens door, het is te lang om hier te posten. Maar er liggen verschillende omstandigheden aan ten grondslag.
Vergeet ook niet dat beelden niet volledig zijn als ze worden weergegeven op de meeste televisies, maar interlaced.
Kort door de bocht is er nog geen onderzoek die een limiet heeft aangetoond naar mijn weten. Buiten dat zal het resultaat tussen verschillende personen ook wisselen. Michael Schumacher zal wel meer beelden per seconden kunnen waarnemen dan Koningin Beatrix lijkt me.

Toegevoegd na 29 minuten:
Als je puur over frames spreekt, en niet over de frequentie, dan ligt volgens onderzoek van Sony de goed meetbare grens op 240 frames per seconde. Dit komt wel weer overeen met de gevechtspiloten die op 220fps afzonderlijke beelden kunnen onderscheiden, zoals vermeld op de andere link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie heeft het in de vraag over tv
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor je min Jeroen. Het gaat niet om tv, het gaat om het oog. Punt is dat het oog niet met frames te vergelijken is omdat ons oog continu ziet. Duidelijk ben je met je reactie al erg snel en heb je het artikel niet gelezen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rhesa. Volgens Sony ligt de grens op 240fps. Daarboven werd het ze moeilijk om nog goede duidelijkheid te krijgen.
http://www.pahing.com/2010/01/sony-240-fps-3d-camera-capable-of-recording-natural-and-smooth-3d-images/ Ze hebben daar hun nieuwe 3D camera op gebaseerd. Buiten dat kan je het oog beter testen op frequentie, maar dat is een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht nog een interessant artikel. http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm

Andere antwoorden (3)

Het menselijke oog is geen digitale camera. Spreken van fps of compressie is natuurlijk onzin.

Wellicht zou het helpen om wat over het oog te lezen? http://nl.wikipedia.org/wiki/Menselijk_oog

Toegevoegd na 22 seconden:
lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het oog integreert beelden over de tijd. Met andere woorden het oog middelt snel bewegende beelden uit. Dit komt door de reactietijd van het netvlies, zeg maar. Nogmaals, het oog en de hersens zijn geen digitale techniek. Deze zijn biologische systemen.
12 beelden per seconde kunnen de meesten onder ons afzonderlijk waarnemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Das vast ook een reden dat films op 24 a 25 frames per seconde worden opgenomen... Totaal nutteloos antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is dus 12 + 12... En mischien 1 erbij... Als je dan knippert mis je al een beeldje...
Standaard zijn dat 24 frames per seconde. Daaronder loopt de kwaliteit snel terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is echter ook geen bovengrens te noemen. Anders was een 100hertz tv zinloos geweest. 50 om 50 interlaced beelden per seconde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaat om frames niet over hertz, die zeggen hooguit wat over de trillingen in het beeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat erom wat het oog waar kan nemen. En dat is voor iedereen anders. Het oog met frames vergelijken is al hetzelfde als appels met peren vergelijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoor het alweer, de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Ga eerst maar eens googlen en je schoolgeld terug halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja meneer Jeroen weet weer alles. Je lijkt inderdaad wel op Donald Duck, altijd alles beter weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En net zo opvliegend ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag me ook af of Jeroen ooit wel eens van de term motion blur heeft gehoord. Maargoed, voor hem persoonlijk zouden het er inderdaad maar 24 kunnen zijn, dat weet ik dan weer niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
FPS en Hertz is hetzelfde daar 1 Hertz gelijk is aan een trilling (of beeld in dit geval) per seconde. Google maar eens zelf Jeroen... :S