Dat is een papegaai, namelijk het Blauwkroontje of loriculus galgulus ( latijnse naam )
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo hard lijkt hij er niet op...
Deze heeft nog rood en blauw en een Blauwkroontje niet.
Het is de steenparkiet (Pyrrhura rupicola)

Toegevoegd na 2 uur:
Komt voornamelijk voor in Peru, heeft een klein verspreidingsgebied.Buiten de broedtijd komen ze voor in groepen tot 30 vogels. Ze houden zich bij voorkeur op in zeer hoge bomen waar ze zich vooral ophouden in het bovenste gedeelte van de bomen. Het niveau waarop ze zich ophouden is zelden lager dan 30 meter. Hun broedtijd valt van februari tot maart. Over broedgedrag en voedselgebruik is weinig bekend over deze vogels.
Plaatje bij antwoord
Z512099