Soms vliegen kippen weer veel verder dan vroeger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweldig +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heerlijk +1

Andere antwoorden (6)

Ja, maar door de evolutie zijn ze het verleerd, en hebben het niet meer nodig.

Toegevoegd na 1 minuut:
denken wij tenminste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is zeer waarschijnlijk, ze kunnen trouwens nog steeds behoorlijk vliegen maar op kleine afstanden. De kip is dermate verbouwd de laatste 2000 jaar voor de voedselconsumptie dat hij behoorlijk heeft ingeleverd, en vliegen doen ze niet graag maar kunnen het wel en over behoorlijke afstanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kippen stammen af van de dinosaurussen en konden dus ook vliegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, kippen vliegen niet best. Maar hun voorouders hebben het vast beter gekund. De vraag is natuurlijk of we die vogel dan ook al kip zouden noemen, of dat het een voorouder is van de kip zoals we die nu kennen ; vermoedelijk het laatste. Want 'kip' is per definitie het dier dat we nu kennen als kip, inclusief het verminderde vliegvermogen.

Zo hebben ook de voorouders van pinguins ooit kunnen vliegen, maar dat wat we daadwerkelijk pinguin noemen heeft het nooit gekund.

Dus nee, kippen hebben ook in het verleden nooit beter kunnen vliegen. Maar de vóórouders van de kip, ja, die konden dat vermoedelijk een stuk beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kippen zijn nakomelingen van wilde bosvogels, die prima konden vliegen. Sommige kippenrassen kunnen dat nog steeds. De zwaardere soorten/rassen vogels kunnen dat niet meer, waardoor veren degenereren. Voorbeelden daarvan zijn de Struisvogels, Emoes en Nandoes, en niet in het minst de uitgestorven Dodo's.

Vogels stammen weer van dinosauriers af ofwel van reptielen. Verschillende diersoorten ontwikkelden haren om de
lichaamstemperatuur op peil te houden door isolatie. Andere diersoorten ontwikkelden een vetlaag om de warmte 'binnenboord' te houden. Via de eerste Archeopterix ontwikkelden zich ook vogelachtigen, die veren ontwikkelden om te kunnen vliegen. Een veer is licht en isolerend, met lucht in de veerschacht. Haren voldeden niet om te vliegen, vandaar dat de meeste zoogdieren met haren niet kunnen vliegen. De vogels aan het eind van deze evolutie konden/kunnen dat wel, doordat veren in de vleugels een draagvlak vormen waarmee vogels aan de lucht 'hangen'. Heel geleerde mensen kunnen vertellen dat dit te maken heeft met de wet van Bernoulli. Ook vliegtuigen 'hangen' met hun vleugels aan de lucht, een spel van overdruk en onderdruk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dodo , zeealk zijn andere voorbeelden van vogels die van het vliegen zijn weggeevolueerd.
Onze kip stamt af van het bankivahoen, en die kunnen in hetwild ongelooflijk goed vliegen.

http://www.worldexplorer.be/bankivahoen.htm