Waarom weeg je 's morgens minder dan 's avonds?

Ik weeg 's avonds zo'n 1,5kg zwaarder dan 's ochtends. In beide gevallen sta ik zonder kleding op de weegschaal en ben ik nog niet naar het toilet geweest. Ik heb ook niet het idee dat ik zweet in mijn slaap....rara hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
13.1K

Antwoorden (10)

Omdat s'ochtends heeft je lichaam je avond eten verteerd en weeg je automatisch minder. Doordat je ook naar toilet gaat weeg je wat minder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je 's nachts een hoop vocht verliest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tijdens je slaap verlies je zo'n 1,5 liter vocht. In de loop van de dag wordt dat weer aangevuld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je verliest een halve kg. zweet per nacht. De rest is voedsel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1,5 kg lijkt me wel heel erg veel? misschien anders is aan een dokter vragen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je zou een tijd lang je gewicht ieder uur kunnen meten, van opstaan tot slapen.

1500 gram tussen slapen en opstaan is inderdaad best veel, maar met 500gr zweet heb je al een flink deel te pakken. Als je dan je ochtendplas van 400-500gr erbij doet, heb je al meer dan de helft. Een uur later heb je koffie op en ontbeten, is een deel ervan al weer terug.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat je ziel nog in bed ligt :), die heeft meer moeite met vroeg opstaan
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Afvallen terwijl je slaapt.
Koel, man!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hehe nee, ik wil juist aankomen;)
Plas je in bed?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Komt door al dat bier, en de sex... borrelnootjes hebben hier echter niets mee te maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou met dat 's avonds aankomen misschien wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee niet waar...
Ook 's nachts werkt je lichaam, weliswaar op een lager pitje dan overdag, maar je verbruikt energie om je lichaam warm te houden, je hart te laten kloppen, te ademen etc.