Hoe ziet hoofdpijn eruit in je hoofd?

Ik heb op dit moment keelpijn en hoofdpijn etc en ik had opgezocht op google hoe een keel eruit ziet met keelpijn, dan zie je plaatjes met opgezwollen bollen en slijm etc mijn vraag is dus: Wat zie je in je hoofd als je hoofdpijn hebt? zijn er dan ook dingen opgezwollen bollen in je hoofd of iets anders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pijn zijn zenuwen die iets 'voelen'. maar hoe het er precies uit ziet, ik weet het niet.
maar de zenuwen zijn niet te zien met het blote oog

Het beste antwoord

Nee, hoofdpijn is geen ontsteking, en gaat dus niet gepaard met zichtbare veranderingen aan het weefsel. Bovendien zijn er nogal wat verschillende soorten hoofdpijn met verschillende oorzaken.

Uitdroging kan een oorzaak zijn (zoas na een avond stevig doorzakken), waarbij je hersenen vocht tekort komen en als het ware krimpen. Spanningshoofdpijn is een bekende, waarbij er met je hersens niks mis is, maar de spieren in je hoofd of nek teveel aangespannen zijn. Migraine is vaak het gevolg van verwijdde bloedvaten - door wat voor oorzaak dan ook. Maar ook door een stevige klap op het hoofd kun je hoofdpijn krijgen - en dan is er op een scan nog wel eens een 'blauwe plek' of kleine bloeding te zien.

Maar verreweg het overgrote deel van de hoofdpijnen is eigenlijk alleen maar subjectief vast te stellen, en niet terug te zien met welk diagnostisch middel dan ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft me erg geholpen, Bedankt!