Kan een vogel vliegen in gewichtloosheid?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is er wel sprake van vliegen in gewichtloosheid? Feitelijk is alles dan in vrije val.

Het beste antwoord

De vraag is meer of een vogel richting kan geven aan zijn beweging zonder de aanwezigheid van zwaartekracht, want juist daar op is de vliegbeweging gebaseerd; het bevechten van de neerwaartse kracht en gebruik maken van de luchtstromen.
Ze zijn er niet voor gemaakt, maar kunnen ze zich aanpassen aan zo'n situatie? Waarschijnlijk niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als er lucht aanwezig is wel, bijvoorbeeld in een ruimteschip.
Maar echt soepel zal het niet gaan denk ik, want zo'n vogel is wel gewend aan de zwaartekracht. Dus die vlieg in gewichtloosheid vrij snel omhoog tegen je plafond aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Goed antwoord. Plus (begrijp de min niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo'n onbegrijpelijke min kom je hier vaker tegen. Eigenlijk zou een min altijd gemotiveerd moeten worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, EN de naam van wie het geeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je motiveert is je naam gelijk duidelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, maar alsje motiveert met een 'nee' (o.i.d.) waarom zou je dan ook nog een minnetje geven?
Pinguins zijn daar erg goed in. Ik kan me ook wel een kunsttentoonstelling herinneren met Helium gevulde ballonnen in de vorm van een pinguin.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn antwoord is 'nee', want alles wat ik zie op het filmpje is duiven die heen en weer fladderen, dat is geen vliegen volgens mij. Ze fladderen, vliegen tegen de muren aan, m.a.w. ze bewegen wel heen en weer maar echt vliegen, nee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij kan de vogel wel zweven (omdat er gewichtloosheid is) maar de vogel zal waarschijnlijk niet vooruit kunnen komen omdat het niet is gewend aan gewichtloosheid is en omdat de luchtdruk veranderd en dat speelt een redelijk grote rol maar dat heeft ook te maken met wat voor een soort 'lucht' je hebt.