Omdat de werking van verschillende neurotransmitters gestopt wordt. Deze neurotransmitters geven het signaal door van de ene synaps naar de volgende (synaps=uiteinde zenuwcel). Door de verminderde werking worden de signalen een beetje verstoord, waardoor je onder andere last krijgt van een vertraagd reactievermogen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het werkt verlammend voor je hersenen, waardoor ze trager reageren.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
min. Dit is nou precies de vraag.
Frimu2
10 jaar geleden
Niet helemaal..., er zijn andere middelen die juist andere organen of ledematen verlammen. Maar per definitie niet altijd de hersenen . De hersenen zijn verantwoordelijk voor reactie.... En wellicht wist de vraagsteller dit niet.
Het vertraagd niet alleen het reactievermogen, het beïnvloed de complete werking van de hersenen. Reactievermogen, gezichtsvermogen, reukvermogen, gevoel, kortom alles.
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar dat is niet de vraag. min
Ethanol, zoals alcohol officieel heet, komt via de slokdarm, de maag en de dunne darm in het bloed terecht. Omdat de omzetting van alcohol traag verloopt, belandt een deel van de alcohol in het bloed en wordt het verspreid over het hele lichaam, waaronder de hersenen en lever.
Verder werkt alcohol ook in op de hersenfuncties die voor de waarneming zorgen, het reactievermogen vertraagt en de coördinatie van de spieren neemt af.
fremar