hoeveel kilogram vet moet een mens gemiddeld hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan kan je zelf uitrekenen hoeveel kilo het mag zijn
http://www.vetpercentage.com/wat-is-een-gezond-vetpercentage/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat valt niet te zeggen zonder nadere informatie (lengte, gewicht, leeftijd of geslacht). Overigens wordt er daarom ook gerekend met vetpercentages en niet in absolute getallen, percentage geven immers een verhouding aan. Wel kan je zeggen dat je buiomvang door je overgewicht meer dan 94 cm is (bij mannen althans), ongeacht je BMI, je extra risico loopt op gezondheidsklachten en dus moet gaan afvallen.
Ritsuka
9 jaar geleden
dat ligt aan heel veel verschillende factoren, niet zomaar te zeggen.
En je kunt niet nauwkeurig meten uit hoeveel kg vet jij bestaat.

Het beste antwoord

Het spreekt voor zich dat grote mensen meer vet moeten hebben dan kleine mensen. Een getal plakken op het aantal kilogram is hier dus niet aan de orde.

De dag van vandaag wordt er een vetpercentage berekend.
Een gezond vetpercentage voor mannen in de leeftijd tussen 18 en 30 jaar is tussen de 8 en 17 procent; voor vrouwen ligt het in deze leeftijdsgroep rond de 18 en 25 procent.

Is je vetpercentage lager dan de norm, dan ben je te mager. Is je vetpercentage hoger dan de norm, dan ben je te zwaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
ik weet niet waar je die percentages vandaan hebt, maar die lijken mij wat laag.
Deze komt beter overeen met de werkelijkheid: http://en.wikipedia.org/wiki/Body_fat_percentage
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6 a 7% haalt bijna niemand. De meest afgetrainde mensen hebben de grootste moeite dat percentage te behalen "The percentage of essential fat is 3–5% in men" zit er dus niet echt in.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
O.K. Ik had je commentaar niet correct gelezen waarvoor mijn excuses. Maar de cijfers uit je bron sluiten niet aan bij de werkelijkheid. 25–31% voor vrouwen en 18–24% voor mannen is volgens mij dik zijn. Ik heb ooit 15% gehad en mensen vonden mij toen al dik ogen.
Ritsuka
9 jaar geleden
Dat ligt ook aan je bouw, waar het resterende vet zich bevind,
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben het vandaag gaan navragen in de fitness. Tussen 8 en 15 is gezond. Ik heb momenteel 12% en er kan gerust nog wat af, trust me. Boven de 17% ben je als man gewoon te dik!
Amadea
9 jaar geleden
Toch lijkt mij het percentage wat jij voor vrouwen geeft niet juist. Ik heb het mijne een keer laten meten, en volgens jouw getal zou ik dan te dik zijn. En dat, terwijl ik op net boven het randje van ondergewicht zit...