Kunnen dieren verliefd worden op mensen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk je dat mensen verliefd kunnen worden op dieren?
Te ja of te nee, dat is zeer waarschijnlijk ook het antwoord andersom op deze vraag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
:s
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, een dier kan wel heel veel van je houden.

Antwoorden (1)

Wegens de foute redenering in mijn vorige antwoord. Een andere benadering van het probleem zoals ik erover denk:

Als ik me niet vergis wordt verliefdheid veroorzaakt door feromonen. Feromonen zijn signaalmoleculen die beperkt zijn tot het overbrengen van informatie tussen individuen van dezelfde soort. Daaruit concludeer ik dat verliefdheid dan niet mogelijk is aangezien feromonen beperkt blijven tot communicatie tussen individuen van een soort.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt redelijk wat je zegt, maar hoe verklaar je dan dat sommige mensen diepe, maar dan ook echt diepe, gevoelens hebben voor bijvoorbeeld gebouwen? Er zijn mensen die helemaal stapel verliefd zijn op een bepaalde muur of ander ongebruikelijk voorwerp.
Dat zijn, voor zo ver ik weet, niet echt soortgenoten. Zodra je verliefd wordt komen allerlei hormonen vrij. Eigenlijk zou men een onderzoek moeten doen naar soortgelijke hormonen bij dieren en bij wat voor situaties deze vrij komen.
Voor zo ver ik weet is er niet echt een onderzoek naar gedaan ofzo. Want dat zou wel erg interessant zijn. Echt hopeloos verliefd lijkt mij in de natuur niet erg praktisch maar er zijn vast wel weer uitzonderingen. Verliefd zijn is in zekere zin een ziekte en als je als klein hertje enkel aan die ene knappe bok denkt dan ben je een makkelijke prooi. x) Gelukkig duurt echt hopeloos verliefdheid bij mensen niet zo lang, anders vallen er doden. Hoe dan ook, terug naar het onderwerp. Ik heb een artikeltje gevonden, wel vrij gemakkelijk verteld: http://www.science.uva.nl/cms/nemo/kinderlezingen/object.cfm/D228AD5E-1321-B0BE-A48E9F8BA7FD4229.html