Hoe kan het dat als ik op de klok/wekker kijk, dat het héél vaak eindigd op 00:11(Elf)?!

Hallo,

elke keer als ik op de klok kijk, eindigt het op 00:11 (Elf). Bijvoorbeeld 20:11, 15:11, 13:11... Hoe kan dit?Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen, want ik vind het zelf behoorlijk irritant!

Groetjes

Toegevoegd na 38 minuten:
Ik heb dit trouwens ook vaak met 23:23, 11:11, 15:15 etc.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit heet: Toeval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Loenie:hahaha @jordy: Volgens mij is het een kwestie van puur toeval!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ha ha, heb ik met .13. Geen idee hoe dat komt. OOk op tom tom, als ik kijk, nog 13 km, nog 13 minuten, enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het zo vervelend vindt....... koop dan een analoge klok, dan valt het niet zo op dat de grote wijzer op 1 stipje over de tien staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik heb het ook.. 1.11 2.22 3.33 4.44 en ga zo door lol.
wat is er nou zo irritant aan? Weg met die digitale klok dan en neem een ouderwetse wekker, zou ik zeggen

Antwoorden (8)

omdat je daar op let, het is een lichte vorm van dwangneurose.

Toegevoegd na 2 minuten:
kort uitlegegd: 2 keer op een dag registreer je :11, als je dit toeval oppikt ligt daar je focus :13 oid zal niet de trigger geven en in jou lijstje verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onbewust jouw eigen 'klok'.
Omdat je dat getal nou eenmaal in de kop hebt zitten (stiekem denken: zou het nou weer ...11 zijn als ik kijk?), stelt jouw innerlijke klok zich op die tijd af.
Dus kijk je telkens precies op dat tijdstip naar de klok.

Je innerlijke klok kan echt supernauwkeurig werken, dat is onvoorstelbaar.
Zo kun je bijv. ook elke ochtend keurig om vijf over zeven wakker worden, zonder dat je de wekker hebt gezet.
En het gebeurt eigenlijk zonder dat jij je daar echt bewust van bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk alternatief antwoord. Persoonlijk ga ik meer voor Menno, maar goed bedacht. En je kunt inderdaad steeds net voor de wekker gaat wakker worden, al is dat volgens mij niet op de minuut nauwkeurig, terwijl dat wel zou moeten als je precies om 11 over een seintje zou moeten krijgen.
grappig deze vraag stelt: :..ik heb jaaaaaaaaaaaren dit gehad.. maar niet met 11...maar geloof me nu JIJ weet dat het 11 is ga je dr op letten ook al denk je van niet...dit is de enige verklaring,:'' het is toeval...''........maar niet voor jou.. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha leuk dat meerdere mensen dat hebben. Komt inderdaad omdat je er nu op let, of omdat elf een bepaalde betekenis voor je had en nu dus heeft.
Dat dit je opvalt en de andere getallen niet gebeurt je bij een heleboel dingen, zo werken je hersenen, die willen dingen ordenen.

Ik heb het zelf trouwens met 22:22, ik zit vaak in de auto wanneer ik dat zie:P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ook! altijd als ik op de wekker kijk, is het 22.22!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heeej, ik ook. En een paar jaar geleden keek ik (toevallig??) op mijn kilometerteller en die stond toen op 222.222.
Wou ik ook even kwijt.....
Waarschijnlijk is dit niet echt zo, maar geldt dit alleen voor jouw bewuste kijken.

11 valt meer namelijk meer op in het display, omdat dan het beeld het leegste is (meeste contrast). Hierdoor word je je het meer bewust dat je kijkt. vervolgens gaat het je opvallen en zie je helemaal vaak omdat je geconditioneerd bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is vooral toeval!
Waarschijnlijk WIL je dit ook graag ziet, en de keren dat je het ziet valt het extra op.
Let maar eens op als je een nieuwe auto koopt, opeens heeft bijna iedereen hem...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga vaak naar bed tussen 11 en 12 uur.
Voor ik er in stap, kijk ik hoe laat het is, 23.23, ik denk dan toeval, ja wat anders, maar als het de volgende avond weer 23.23 is of 10.10 als ik een keer vroeg ben, dan denk ik wel eens, hoe groot is de kans, dat het twee avonden precies het zelfde is?
Dus komt je vraag me erg bekend voor.
Al die keren dat het niet klopt zal je wel niet onthouden, denk ik dan, maar direct erna komt dan weer de twijfel, als ik weer om 10.10 koffie ga drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat grappig, zoiets heb ik ook af en toe: vooral als het 12:34 is, of 22:22. Grappige tijdstippen om toevallig te zien. Ik moet er altijd even om lachen!