Kan een mens ook zeeziek worden bij het varen op een Nederlandse rivier?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
1.7K

Antwoorden (1)

Ja zeker, zolang je evenwichtsorgaan niet overeenkomt met de waargenomen horizon, kan je zeeziek (oftewel reisziek) worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
en het kan op onze brede rivieren ook aardig deinen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad! Vooral voor plezier vaart die hun buikje niet vol hebben met een of ander goedje
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelfs op een stil liggend schip wat een klein beetje heen en weer deint kan je het al voelen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb regelmatig op makreel gaan vissen en even vaak zieke mensen gezien. Ook heb ik veel gevist met een roeibootje op de Biesbosch en de Maas, waar het het zeer zuur ruw aan toe kan gaan, vaak met diverse personen. Nooit ziek geweest of iemand gekend die daar ziek werd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De ene persoon heeft er ook meer last van als een ander persoon..
EN het is ook een kwestie van je lichaam er aan laten wennen.
Terwijl het bij sommige nooit minder wordt...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Fader: EN geloof me, ik werk in de scheepvaart in de haven van Rotterdam... Misschien heb jij nooit iemand zien kotsen, maar ik heb HEEEL veel personen HEEEL ziek zien worden op de maas.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vaak, maar dan steeds op volle zee, op een boot die is geankerd en zo het spel der golven is
Maar als jij daar ervaring mee hebt wil ik je best geloven. Niettegenstaande ik aanneem dat het op zee veel erger is, zeker als je niet meer aan het varen bent.
Amadea
10 jaar geleden
Het verschil zit 'm erin dat de mensen in een roeiboot volledig zicht hebben op de deining. Door de golven te zien aankomen bereid je je maag daar op voor. Maar zit je in een kajuit, dan kan je het niet overzien, en bovendien zit je dan niet in de vaarrichting. Dan wordt je vele malen eerder beroerd!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vroeger moest ik iedere dag met de pont het IJ over in Amsterdam. Iedere dag ziek.