wie heeft ontdekt dat bomen zuurstof afgeven ?

Wie heeft dat ontdekt ?????

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

De ontdekking is min of meer in stapjes door verscheidene personen gedaan in de 17e en 18e eeuw. Jan van Helmont deed onderzoek naar wat er met de massa van grond en planten gebeurde als ze groeide. Joseph Priestley ondekte dat dieren zuurstof gebruiken en dat planten zuurstof produceren.

Fotosynthese is het proces dat dit veroorzaakt. Op dit moment zijn nog niet alle reacties van dit proces bekend.

In de link worden alle personen die een belangrijke ontdekking hierin gedaan hebben genoemd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eerste zin van de wiki link, paragraaf "ontdekking"