Wat is de functie van de rode vacht van een roodborstje

Wat is nu de functie van de rode borst? Wat kunnen ze er mee?

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik bedoel dus eigenlijk of het andere dieren afschrikt of juist dat het is voor verleiden van vrouwtjes..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is de functie van de kleur van jouw haar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vragen vele rode mensen zich inderdaad af (:

Het beste antwoord

De functie van de rode borst is om soortgenoten het hof Evolutie biologen nemen aan dat een opvallende kleur, en andere opvallende zaken (zoals kuifje kievit, of de lellen van de haan) een goede conditie en kwaliteit van de bezitter ervan weergeven. En een vogel in goede conditie is gunstig om mee te paren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankje!
Weer wat geleerd!
:-)

Andere antwoorden (5)

God, groot en vriendelijk, was de hele dag druk bezig te scheppen en in 't leven te roepen. En tegen de avond kwam het in hem op om een kleine, grauwe vogel te maken. "Onthoud goed dat je naam roodborstje is," zei God tegen de vogel, zette hem op zijn hand en liet hem vliegen.....

....En toen zijn jongen volwassen waren, vertoonden ook hun borstveren die schitterend rode kleur, zoals die tot op de dag van vandaag op de keel en de borst van ieder roodborstje te zien is.

Lees het hele verhaal hier:

Toegevoegd na 5 minuten:
De functie is ook om oudere vogels weg te jagen dmv de rode (agressieve) kleur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hetzelfde als alle vogels waarvan het mannetje meer opvalt: indruk maken op vrouwtjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vuistregel van de natuur, die in de meeste gevallen opgaat:

Als het niet opvalt, is het voor overleving.

Als het wel opvalt, is het voor sex.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ogen van een dagpauwoog? De geel-zwarte strepen van een zweefvlieg? De rups die de felle kleur van een giftige neef nabootst?
Indruk maken op de vrouwtjes en afschrikken van de vijand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is het pronkstuk van het roodborstje borstje vooruit ..hier ben ik .... en dan verleiden... ze zijn zo leuk die roodborstjes.