Met de storm van een paar dagen terug zijn er zeehondjes van hun zandplaat gespoeld en elders terecht gekomen. Kunnen ze terug naar hun plaat of niet?

Mensen van de zeehondencreche ontfermden zich over de verdwaalde zeehondjes. Kunnen die naar hun familie terug of nemen de zeehondenmoeders hun jongen niet terug om voor te zorgen? Moeten ze naar Pieterburen om terug naar zee te kunnen als ze groot genoeg zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kort door de bocht viri. "Wij" zorgen er voor dat de zeeën leeg gevist worden.."wij" vervuilen de leefgebieden van deze dieren en "wij" moeten daarom voor de dieren zorgen zolang de kern van het probleem niet aangepakt wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sinds wanneer hebben zeehondjes een plaat? Alsof ze als vogels een nest hebben. In de natuur gebeuren dingen waardoor dieren overlijden, of niet. De zeehonden populatie in de waddenzee heeft allang geen ondersteuning meer nodig. In de gaten houden en verder niet mee bemoeien lijkt me de enige aanpak op dit moment.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niels, dat is flauewkul. Er is niets mis met de huidige zeehonden stand en als er niets mee mis is dan moet je er niets aan doen. En als een storm dan een beest van een zandplaat blaast dan is dat iets dat gebeurt. Straks gaan ze nog protocollen maken voor als er walvissen stranden (deze laatste opmerking is uitermate cynisch en sarcastisch bedoeld)
Reddie
10 jaar geleden
@viridiflavus , helemaal eens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mullog, ik heb het woord zandplaat in de vraag maar even afgekort tot , heel simpel, plaat. De reden was dat je maar een beperkt aantal tekens mag gebruiken in je vraag. Als ik het woord zandplaat voluit had getypt was ik over het aantal tekens heen gegaan
en was de vraag niet helemaal getypt kunnen worden. Een hele simpele reden dus.

Antwoorden (1)

Als de huiler terug worden gezet op de zand plaat is de kans heel erg klein dat ze weer bij hun moeder terecht komen. Ook die zijn waarschijnlijk op zoek en het water in gegaan. Het valt voor zo'n zeehonden moeder niet mee om heer eigen pup terug te vinden want ze lijken allemaal op elkaar en liggen ook allemaal door elkaar. En ze voeden ggen vreemden op. Gevolg voor die huilers is dat ze geen melk meer kunnen drinken. De zeehonden creche voedt de beesten en zet ze naar verloop van tijd weer uit. Dan komen ze weer terug maar geen hond die ze dan herkent als zijnde familie.