Hoelang leeft een leeuw?

Ik zou graag willen weten hoelang een leeuw leeft.
Kunnen jullie mij een daar een antwoord op geven.
.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
8.1K

Antwoorden (3)

Leeuwen (behorend tot de familie Panthera Leo) leven gemiddeld 15 jaar tot 35 in gevangenschap.
Zie bron, ook voor andere dieren.
Ik vond het trouwens ook in andere bronnen, maar deze vind ik de leukste...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Leeuwen kunnen in het wild 15 jaar oud worden, maar als ze in de dierentuin leven soms wel dertig jaar.

Leeuwen leven in groepsverband en ze zijn daarmee de enige katachtigen die voornamelijk in sociale groepen leven. Leeuwinnen blijven hun hele leven bij dezelfde groep, mannetjes meestal niet meer dan drie of vier jaar. Mannetjes die niet bij een groep horen leven een zwervend bestaan, alleen of met andere mannetjes. Door dit zwervende bestaan worden mannetjes in de regel minder oud dan vrouwtjes.
Amadea
10 jaar geleden
In het wild worden leeuwen vaak niet zo oud omdat er veel gevaren zijn. Meestal worden leeuwen maar een jaar of 10 in het wild