Hoe kun je voorkomen dat sporen van waterplanten in het water komen?

Hoe kun je voorkomen dat sporen van waterplanten in het water komen? Het gaat hier om Caulerpa Taxifolia. Bestaat er een manier die zorgt dat de sporen van de Caulerpa doodgaan zonder dat de kwaliteit van het water wordt verpest. Of kan dit gefilterd worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Ik probeer je vraag te begrijpen.
Je hebt het over een zoutwateralg.
Dus moet je een zoutwater aquarium hebben.
Maar dan zou je juist erg blij moeten zijn met deze schitterende alg.
Je kunt dan altijd het te veel, te groot wordende deel van die algen wegknippen/ uit trekken.
Wil je het helemaal niet hebben.
Hoe groot of hoe klein is de kans dat het met iets mee komt.
Zijn er bedrijven die zeevissen verkopen waar dit soort alg leeft, dan zou ik daar niets kopen.
Maar echt voorkomen kan je nooit, sporen zijn normaal gesproken onzichtbaar.
Maar stel de sporen zitten in je aquarium, dat kan je die op geen enkel manier vernietigen zonder grote schade aan het toch al erg moeilijke milieu van een zeewaterbak.
Maar is er wel een kans op het ontstaan van deze bijzondere algensoort?
Kijk in zee, kan het enorme verstoring geven van veel leven.
Maar deze zee heeft eb en vloed, de juiste temperatuur. zuiver water en zonlicht.
Allemaal zaken die je in een aquarium probeert na te bootsen, maar nooit optimaal zullen zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
"kan het enorme verstoring geven van veel leven"
Dan heb je toch weer een beperkte kijk op leven. Alg is ook leven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze alg wordt ook wel de " "killer algae" "genoemd, dat zegt al genoeg en dat bedoel ik ook met een enorme verstoring van veel leven!