Waarom kan een mens niet beschermd worden tegen teken en vlooien door druppels zoals honden en katten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Bij de mens komen vlooien nog amper voor door onze goede hygiëne . De hoofdluis steekt wel eens de kop op bij kinderen omdat zij door spelen deze beestjes makkelijker overdragen. Mijten hebben wij niet zo vaak omdat het gras niet hoog genoeg is en wij die sneller opmerken doordat we naakt zijn. Honden en vooral katten lopen constant door gras en struiken. De meeste vlooien die honden hebben zijn kattenvlooien die veel irritanter zijn.
De mens heeft al snel door dat hij parasieten heeft en kan dat goed opvolgen.
Dieren worden vaak preventief behandeld. Zij komen niet vertellen dat er iets bijt. Waarom gebruiken wij andere middelen? Honden en katten worden hooguit 18/ 20 jaar en dat zijn dan nog uitzonderingen. De kans dat zij sterven door het gif aan kanker bvb of andere kwalen is relatief kleiner dan bij de mens die 100 kan worden. Ook is goed te weten dat honden en katten anders zijn dan mensen en hun lichaam ook anders functioneert. Als wij verontreinigd voedsel eten worden we ziek, zij niet, zelfs niet door het eten van bedorven vlees of vis.
Het is logisch dat medicatie voor dieren niet gebruikt wordt door mensen en andersom geldt hetzelfde.