Bestaat de uier van een geit uit 1 zak, of ziet het er slechts uit als 1 geheel?

Maar bestaat het van binnen uit 2 gedeeltes (voor iedere speen 1 zak)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Elk uierdeel heeft een eigen melkstelsel en melkboezem. Bij de koe is de uier verdeeld in vier delen, kwartieren genoemd. Ieder kwartier heeft een eigen tepel. Bij het schaap en de geit bestaat de uier uit twee delen.