Wat is de bladvorm van de rode esdoorn? Weet iemand dat?

mijn zoon moet voor woensdag weten wat het bladvorm van een rode esdoorn is hij moet namelijk een verslag maken over de rode esdoorn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
3.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/wetenschap/biologie/vorm-blad-esdoorn.194548
Poet
10 jaar geleden
Laat hem googelen!
fremar
10 jaar geleden
http://bin.ilsemedia.nl/m/m1gy6e3wusef.png
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een verslag maken over een rode Esdoorn blad.
Er is niet zo maar een rode esdoorn.
Er zijn meerdere rode esdoorns, waarvan de bladeren niet eens op elkaar lijken.
Dus eigenlijk in zeer zwakke vraag, voor dat verslag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens Wikipedia zijn er ongeveer 118 soorten acers of esdoorns. Behalve inderdaad googelen zijn er ook genoeg bomenboeken waar je in kan zoeken waar aardig wat van die 118 esdoorns in zullen staan.

Antwoorden (2)

De esdoorn heeft een enkelvoudig blad. Een beetje in de vorm van een hand met vingers. (Lobben) Zo zijn er meer bladvormen. Op internet is onder de zoekterm "bladvormen" van alles te vinden. Ook hoe je bomen kunt determineren door middel van bijvoorbeeld de afstreepmethode. Overigens is het inschiet een idee dat je zoon zelf leert zoeken op internet. Dat zal hem bij zijn schoolwerkplan enorm kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Zeer didactisch. plus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat versta jij onder enkelvoudig? Ik ben verschillende keren in de Japanse tuin in Den Haag geweest en ook in het arboretum van Kalmthout in Belgie. In beide tuinen hebben ze verschillende soorten esdoorns. Het blad van de diverse soorten bomen was zo verschillend, van vrij grof tot heel fijn. Bij sommige soorten leek het blad bijna niet meer op een hand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoel, althans deskundigen bedoelen, een blad dat úit 1 stuk bestaat. Dus niet samengesteld is uit een stengel met verschillende blaadjes eraan, zoals bijvoorbeeld een rozenblad (tam 5 blaadjes, wild 7 blaadjes)
Rode esdoorn, handvormig blad, dit kun je zien aan de nerven die een handvormig skelet vormen, ingesneden , omdat de rand insnijdingen heeft , 5 lobben met toegespitste toppen, kruisvormig tegenstaande bladstand.