hoe sexen de vliegen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
10K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met z'n tweeën

Het beste antwoord

Als je ziet dat vliegen aan elkaar vliegen dan zijn ze in de lucht aan het paren. Meestal pakt het mannetje het wijfje in de lucht en dwingt het wijfje tot landen.
Dan kunnen ze overal terecht komen op tafels gordijnen en zelfs op mensen. Meteen na het landen klimt het mannetje op het wijfje en pakt met zijn voorpootjes zijn kop beet. Dan zoent hij met zijn snuit tussen zijn ogen en laat zijn achter lijf zakken. Nu strekt het wijfje haar lichaam zodat haar achterlijf de legbuis. Deze heet zo omdat daar later ook de eieren uit komen. Ze steekt deze buis in de geslachtsopening van het mannetje. En zo worden de eitjes bevrucht. De paring duurt meestal maar enkele seconden.

Toegevoegd na 9 minuten:
Nog een filmpje gevonden, kun je zien hoe kort de daad is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wijfjes vliegen lijken zo op mannetjes vliegen dat je het van een afstandje niet kunt zien. Het verschil is dat wijfjes grotere ogen hebben en dat wijfjes hebben negen ringen om hun achter lijf en mannetjes vier als je ziet dat vliegen aan elkaar vliegen dan zijn ze in de lucht aan het paren. Meestal pakt het mannetje het wijfje in de lucht en dwingt het wijfje tot landen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie op deze pagina twee vliegen die bezig zijn en wat onder licht heeft toch een dikkere kont (bijna mensen) (: