hoe werkt een microscoop?

hoe komt het dat mijn microscoop niet werkt?

45 minuten geledennog 6 dagen te gaan
mijn microscoop werkt niet.
als ik door de oog kijk zie ik alleen klijne cirkels en niks meer dat beweegt ik
heb van alles geprobeerd bloed, vijver water
mijn microscoop zoomt tot 1200 en kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen ik heb pas de microscoop gekocht en ben altijd nieuws gierig om dingen uit te zoeken dit
ik heb ook cover glases en blank slides ik weet niet wat dit soort dingen zijn

hier is de microscoop http://www.benel.nl/images/webshop/konus-microscoop-konuscience-1200x-full-5020-konuscience-3-29672-867.jpg

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben je vergeten scherp te stellen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat bedoel je met scherp ?
is dat een knop of wat?
sorry dit is me eerste microscoop
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Begin eerst eens met de handleiding door te nemen!

Antwoorden (2)

Aangezien je niet weet wat cover glases en blank slides zijn zul je ook weinig zien. Er is vast een handleiding bij hoe je met de bijbehorende slides en glases een preparaat moet maken. Dat preparaat komt dus tussen twee glazen plaatjes te zitten. Het preparaat moet dun genoeg zijn om licht door te laten. Als dat preparaat klaar is kun je het onder de microscoop leggen, de verlichting aandoen en dan kijken wat het preparaat geworden is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb deze microscoop online gekocht ik kreeg geen hanleiding
kan je duidelijker uitleggen hoe dat moet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet het voorwerp op een blanco glaasje leggen. Er horen ook een soort scheermesjes bij te zitten om een dun preparaat te maken en een pincet oid om het erop te leggen. Dit omdat een voorwerp doorzichtig moet zijn vanwege de belichting van onderen. En je moet er een glaasje bovenop leggen om het preparaat vast te houden. Je kunt makkelijk beginnen door er bv een druppel melk of slootwater tussen te leggen en dat te bekijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dus moet ik 2 van die blankslides zetteten en tussen in melk of sloot water Alvast bedankt voor het helpen!
inderdaat als je je preparaat hb h\gemaakt kan jue er door yheen kijken maar je moe ook op de goede manier hem afstellen. als je niks ziet probeer dan net d draai schroeven hem scherp te stellen.
als je dit niet goed insteld krijg je snel last van je ogen en ook hoofdpijn. ook is het handig om op te zoeken hoe je een preparaat maakt.
veel succes.
Reddie