Aalscholvers hebben wel degelijk een stuitklier: zo zorgen ze dat de veren zelf niet doorweekt raken.
Een aalscholver is een uitstekende visser, mede doordat z'n veren nat worden, zo neemt hij geen lucht mee die voor weerstand zorgt.
Zo kan hij diep en lang duiken.
De structuur van de veren is anders, zodat het water er tussen kan, niet het gebrek aan een stuitklier.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel bevredigend antwoord, dankuwel