Hoe komt het dat alleen de mens zich ontwikkeld heeft en geen van de andere zoogdieren, terwijl de mens daar toch veel mee gemeen heeft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
2.5K

Het beste antwoord

Je gaat nu uit van iets dat een misvatting is: dat de evolutie een soort pad is dat begint bij eencelligen en gericht is op een einddoel dat op de mens lijkt, en dat alle diersoorten op dat pad staan.

Dat is niet zo. Evolutie is nergens op gericht. Evolutie is gewoon wat er gebeurt als organismen een drive hebben om zich voort te planten en daarmee de soort in stand te houden: de best aangepaste soorten overleven.

Dat is de mens, die zich heeft ontwikkeld tot een intelligent wezen dat gereedschap en taal kan gebruiken. En dat is de rat, die zich heeft ontwikkeld om te overleven waar maar mensen zijn.

En dat is zelfs de Methicilline Resistente Staphylococcus Aureus ofwel ziekenhuisbacterie, die zich zó heeft ontwikkeld, dat hij die mens met al zijn intelligentie, gereedschappen en taal, en niet te vergeten zijn medische wetenschap, gemakkelijk overleeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist!
+1

Andere antwoorden (5)

Alle zoogdieren (en alle andere dieren en planten) hebben zich ontwikkeld en ontwikkelen zich nog steeds. Alleen is de mens de enige die zich ontwikkeld heeft als een vergaande gebruiker van gereedschappen. Elk dier heeft zo z'n eigen trucje waar hij in uitblinkt. Mensen zijn dan ook niet beter dan andere dieren, alleen anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal goed.
+
De min-gever moet heel erg dom zijn. Maargoed, dat zijn mingevers meestal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Het konijn heeft zich ontwikkeld tot een beestje dat sneller nieuwe konijnenkindertjes kan maken dan dat hun roofdieren ze kunnen opeten. Da's een ontwikkeling die wij mensen niet hebben, ondanks dat we veel gemeen hebben met konijnen. Dat komt dan ook niet door de overeenkomsten, maar door de verschillen. We hebben en zijn een andere "manier van leven".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de mens veel complexer in elkaar zit . En de mens moest zich wel ontwikkelen om te overleven .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een olifantenslurf met z'n 60000 spiertjes is ook absurdelijk complex.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar die slurf is niet verder ontwikkeld .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet verder ontwikkeld dan wat?
Die slurf is ruim verder ontwikkeld dan bijna elke neus van elk dier op aarde.
Gezien in het tijdsbestek van de leeftijd van de aarde is de mens er pas een heel erg klein tijdje.
Dat betekent dat in een heel groot gedeelte van de tijd voor de mens , er andere dieren zich intelligent ontwikkeld hadden.
Dat daar de mens nu toevalig uit gekomen is, is inderdaad toeval en vergeet niet, de mens kan ook zo weer uitgestorven zijn, slechts een ongelukkige virus en het is over, en andere zoogdieren hebben een kans zich net zo te ontwikkelen als de mens, natuurlijk zien die er dan anders uit.
Er zijn al 99 miljoen soorten dieren uirgestorven, denk maar niet dat wij daar aan ontkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pmdat wij al eeuwen langer evalueren als de beesten op aarde..De aarde is dus ook niet de thuishaven van het menselijk ras..Waar we vandaan komen is nog niet duidelijk..Maar het schijnt dat de aarde gewoon een project is van de mensheid,door er allerlei dieren eeerst uit te zetten..En vervolgens weer een plannet bewoonbaar heeft gemaakt vur hun ras..(net zoals wij nu met mars van plan zijn) (terra-vorming).. De mensheid zwerft al eeuwen in colonies door het heelal en zoekt naar meer planeten..
Lijkt sf maar is het de waarheid??
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dit is gewoon sf.