Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet een jonge vogel leren landen?

Jonge mensen moeten leren lopen. Dat gaat letterlijk met vallen en opstaan.

Soms valt een dreumes die nog maar net kan lopen ineens om. Of hij wil over een drempel stappen, maar zijn coördinatie is nog niet goed, dus hij struikelt en ligt op zijn snuffert.

Mijn vraag is: heeft een jonge vogel dat ook?

Ik bedoel niet dat een jonge vogel nog slecht kan vliegen vanwege onvoldoende spierkracht of uithoudingsvermogen, of omdat de vleugels nog niet helemaal zijn ontwikkeld. Ik bedoel de coördinatieproblemen, net zoals de dreumes die heeft.

Gebeurt het bijvoorbeeld wel eens dat een jong vogeltje op een boomtak wil landen, maar die tak net mist en dan omlaag dwarrelt? Of dat hij in de dakgoot wil landen maar net te laag mikt en tegen de muur vliegt?
 

Cryofiel
10 jaar geleden
in: Biologie
738

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hier bij mij tegenover in het weiland leven al jaren enkele koppels kraaien.Als je ziet hoe hun jongen bewegen
bij het landen in het gras,hoe onbeholpen ze huppen,hoe ze proberen op een van de paaltjes te gaan landen net zoals de oudere vogels.t is een bron van vermaack en de lering.dus ja jonge vogels hebben dat ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding