Waarom/waardoor loopt er een naad van ons geslachtsdeel tot aan de anus?

Aangezien de rest van ons lichaam naadvrij is.
Als kind heb ik me dit al afgevraagd en vandaag kwam de vraag weer naar boven.Het is dus een serieuze vraag,graag een serieus antwoord.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
19.9K

Het beste antwoord

man is X+Y chromosoom, vrouw is X+X chromosoom. Elk eitje is dus feitelijk een meisje, want ze word hoe dan ook een X chromosoom. Voor haar tweede krijgt ze van haar vader of een X, waarna ze rustig als meisje doorgroeit. Als ze een Y krijgt van papa, word ze een jongen, maar dat ontwikkelt zich pas later. Dus die naad is de plek waar in de embryonale status bij de dame de 'spleet' en de man een naad vormt. Er word gedacht dat dat ook de reden is dat ook mannen tepels hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

bij de ontwikkeling van het geslachtsorgaan in de embryonale fase groeien de testikels tot eierstokken. De eikel tot clitoris. De ontwikkeling/groei van penis stopt en de balzak ontwikkelt tot schaamlippen. Door deze verandering ontstaat het naadje. Een soort litteken dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is het gedeelte,dat het laatst is dichtgenaaid,nadat de vulling er was ingstopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het perineum, dam of meer algemeen bilnaad (niet te verwarren met bilspleet) is het deel van het menselijk lichaam dat bij mannen bestaat uit het gebied tussen het
scrotum en de anus en bij vrouwen het gebied tussen de vulva en de anus.

Het perineum bestaat hoofdzakelijk uit spieren en huid. De spieren kunnen worden onderverdeeld in spieren van de anaalstreek en spieren van het urogenitale gebied.

Het perineum geldt bij beide geslachten als erogene zone. Bij mannen ligt het inwendige deel van de penis in het perineum, en kan een erectie worden geïntensiveerd door druk uit te oefenen op het perineum. Ook kan door druk op het juiste moment ( vlak voor zaadlozing) een orgasme plaatsvinden zonder dat daar sperma bij vrijkomt.

In sommige zittende beroepen (zoals bijvoorbeeld chauffeur) komt dit spontaan nog al eens voor.

Het perineum wordt voor de man ook wel de banus genoemd. Dit als samenvoeging van de woorden "ballen" en "anus". Voor de vrouw gaat het om de vanus, als samenvoeging van "vulva" en "anus". In de taal van de vroedvrouwen wordt deze banus of vanus eerder de bilnaad genoemd.

Op onderstaande link;
http://www.spiriwiki.com/index.php?title=Perineum
Nog een oosterse benadering van dit gebied. Voor hen is dit in de chakra leer de wortel of 1e chakra.