Waardoor is de Neanderthaler uitgestorven?

Wat is hier FEITELIJK over bekend?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (3)

Hier is weinig over bekend. In Wikipedia vond ik dit: Eén van die theorieën gaat ervan uit dat ze zijn weggeconcurreerd (en wellicht uitgemoord) door de Cro-Magnonmens.

Meer kon ik niet voor je vinden. Wel nog een link naar de bron.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Weinig. En de wetenschappers zijn het hier niet over eens. Ze hebben 10.000 tot 20.000 jaar bestaan naast de 'moderne mens.'
Sommige wetenschappers zeggen dat de Neanderthalers het loodje hebben gelegd, omdat de mens slimmer was in het vergaren van middelen.
Anderen zeggen dat de rassen door kruising in elkaar zijn opgegaan.
AWM
15 jaar geleden
Niets. Net nog gelezen in de NRC dat er niets feitelijks over bekend is.
Ook gelezen dat zij meer respect verdienen dan ze tot nu toe kregen.
We hebben dus weer een scheldwoord minder!