Als iemand die naast mij staat een scheet laat en ik ruik dat, inhaleer ik dan deeltjes van de ingewanden van de schetenlater?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
5.2K
paulus811
14 jaar geleden
Wel een goeie vraag, ik vraag me bij urinelucht namelijk ook al lang af of je in een wolk urine staat, als je die lucht ruikt. Tenslotte is de lucht die je ruikt, verdampende urine.

Het beste antwoord

In lijn met de gedachte die je hier ventileert: Ja. In principe klopt dat deels wel.

Het zijn echter niet de ingewanden zelf die het gros van de inhoud bepalen. Het zijn de verteerde spullen in de darmen die die geur afgeven, alsmede dode bacterien die er in zitten.

De lucht die je ruikt bestaat uit gassen die geproduceert zijn in de darmen. Dus de geur komt af van stoffen die in je darmen zijn geprodeceerd. Aldus redenerende kan je stellen dat je spul inademt dat uit de darmen van de persoon naast je zijn gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ehm...u inhaleert gewoon een hele vieze lucht.

De deeltjes van de ingewanden (weet niet helemaal waar jij op doelt) blijven gewoon in je buurman zijn onderbroek hangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als de schetenlater een melaatse is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen antwoord op de vraag -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een opmerking.
Nee, bij een scheet vallen er geen stukjes van je ingewanden af.
Winderigheid of flatulentie wordt veroorzaakt door ingeslikte lucht en koolzuur, en een mengsel van gassen dat door bacteriën en gisten in de darmen van zoogdieren wordt gemaakt. Het gas wordt via de anus afgegeven aan de lucht. Dat maakt een karakteristiek geluid. Het gas heeft meestal een reuk. Je kunt het ook nog aansteken, geeft vaak een behoorlijke vlam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik bij iedere scheen een stukje van mijn ingewanden zou kwijtraken had ik nu geen ingewanden meer! :)
Dus het antwoord is natuurlijk nee. Het is slechts een vieze lucht die zich verspreid, niet meer en niet minder!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vieze lucht??? edje, doe me een plezier.. en zet er nog even bij dat dat laatste uiteraard alleen voor de heren geldt.. wij dames ruiken naar roosjes.. ALS we al een windje laten.. wat ZELDEN voorkomt.. dat weet je toch? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet het, mooie vrouwen laten geen windjes en poepen ook niet. Ik was het vergeten. Sorry :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh, wij poepen wel hoor... alleen bij ons zijn het net kadootjes... goudpapier, mooi lintje erom.. ok.. BULL Sh*t Zal ik je een geheimpje verklappen? NIET verder vertellen hoor!
http://www.youtube.com/watch?v=GxxsP7VWVN
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer ik kan hem niet openen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft je ingewanden natuurlijk niet kwijt te raken. Misschien gaat het net als bij de huid waarvan je steeds de opperlaag kwijtraakt terwijl er steeds een nieuwe laag bij komt. Het "dus" in jouw antwoord ben ik het daardoor niet mee eens.
Het geproduceerde gas bestaat, net als alle stoffen, uit moleculen. In dit geval gaat het om een chemische samenstelling die voor de mens onaangenaam ruikt. Tijdens het inademen inhaleer je de deeltjes (moleculen). Dit hoeft niet perse schadelijk te zijn. Ik ken echter geen wetenschappelijk onderzoek die dit heeft bevestigd of tegenspreekt. Wel voor andere, meestal giftige, gassen zijn deze onderzoeken uitgevoerd, anders wisten we niet of ze giftig waren.
Overigens vinden de meeste mensen hun eigen geproduceerde uitlaatgassen niet vies. Nog sterker, soms wel lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, een wind bestaat uit stikstof, zuurstof, kooldioxide, waterstof en methaan. De laatste 3 worden opgewerkt door bacteriën in de dikke darm.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk niet.!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee natuurlijk niet! Anders zou iedereen zijn keel dichtslaan wanneer we ergens in een ruimte zouden staan met veel schetenlatende mensen!