wat woont er zoal in mn regenton?

Ik heb sinds kort een houten regenton geïnstalleerd. Tot mijn verbazing is er inmiddels volop leven te zien. iemand een idee wat dit zijn?? Evt. Voer voor mn aquarium of vijver?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
2.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kikkervisjess?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
muggenlarven?

Het beste antwoord

Muggen planten zich in stilstaand water voort, dus ook in regentonnen, het zal dus best kunnen dat jij muggen aan het kweken bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Dit zijn inderdaad muggenlarven. Ze zijn echter niet van steekmuggen want die zitten alleen maar in sterk vervuild water. Na verloop van tijd gaan ze verpoppen en daarna komen ze uit en zijn weg.
Ze houden je water schoon, door allerlei rommel dat in het water valt, op te eten.
Ze zijn dus zelfs erg nuttig!! Bronnen:
- http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/tuin/muggenlarven-vijver-planten-vissen.198961
- http://www.fietjewaarom.nl/Fietje_Waarom/seizoen/zomer-2008/FieClopedie/imgs_FieClo_blauwalgen/steekmuggenlarve.jpg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Drinkwater dus :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
allen dank voor de reacties, inmiddels heb ik al wat muggen gesignaleerd. De larven grotendeels aan mn vijvervissen gevoerd.

Andere antwoorden (1)

Muggen is mogelijk inderdaad. Allhoewel het vanuit hier meer op kikkervisjes lijken. Verder zullen er ook een groot aantal pantoffeldiertjes (eencellige beestjes) in je regenton aanwezig zijn nu.