Ze kunnen heel lang in de buurt van hun 'overleden partner' blijven, dat heeft mijn zus ook wel eens gezien in de buurt van waar ze woont. Uiteindelijk kunnen ze wel weer een 'relatie' aangaan met een andere zwaan maar ze zijn heel anders bezig met de dood van hun partner dan andere vogels.

Ze weten niet wat er aan de hand is dus 'rouwen' zou je het wellicht niet moeten noemen maar ze gaan in ieder geval niet door alsof er niets gebeurd is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik zou niet echt denken dat ze rouwen want ik heb gehoord dat dieren niet zo uitgebreid als wij denken zij denken mischien: hé hij valt hij zou eten willen hé hij komt niet terug oké boeit me niet meer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Zwanen hebben over het algemeen hun hele leven lang maar één partner. Zij rouwen dus wel degelijk als hun vaste partner overlijdt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dieren rouwen écht wel. Ooit 2 honden gehad waar er 1 van overleed? Sommige honden eten dagen, soms weken niet. Zoeken naar hun maatje.. Ook voelen ze heel goed verdriet van de baas aan. Dieren zijn veel slimmer en misschien ook wel veel gevoeliger dan wij denken ;-)