Is een rups een insect?

Een rups is de larve van een vlinder. Je kunt een rups dus beschouwen als de eerste levensfase van een insect. Betekent dit ook dat je een rups een insect mag noemen?

Picture for question
10 jaar geleden
in: Biologie
13.8K

Het beste antwoord

Een rups is een larve van een vlinder, en een vlinder is een gevleugeld insect.
Ook al lijken ze heel anders, wegens de volledige transformatie die een rups ondergaat, is het nog steeds hetzelfde dier.
Meestal word een rups een larve genoemd, maar het is dus technisch gezien ook een insect, omdat het de 'baby' is van een vlinder.
10 jaar geleden
Pieter2011
10 jaar geleden
Dankjewel!