Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je een paard ''raar'' leren lopen,... zonder geweld ?¿

laatst zag ik een video over paarden mishandeling, waar paarden met geweld werden aan geleerd om hoge stappen te zetten.
maar bij paarden dressuur lopen de paarden ook ''raar''.
kan je dat aanleren zonder geweld ? hoe kan je een paard bijvoorbeeld schuin laten leren lopen , of hoge stappen laten zetten zonder geweld ?


(ps. ik heb niet heel veel verstand van paarden en dressuur, dus vandaar dat ik de termen voor het schuinlopen en zo niet ken,...)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
604

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Met liefde en geduld. Net zoals je een hond beter iets kunt leren door hem een beloning te geven, al is dat maar een schouderklopje. (Werkt bij mensen ook het beste trouwens) Met geweld krijg je opstandige leerlingen die zo gauw ze kunnen wraak zullen nemen. Met geduld en liefde zorg ja dat de dieren doen wat je wilt omdat ze zich zelf er goed bij voelen. Verder moet je geen dingen leren die ze wegens hun natuur niet kunnen doen
(Lees meer...)
10 jaar geleden
anneliez
10 jaar geleden
nee, maar op een of andere manier kunnen ze het leren, en zolang er daardoor geen schade wordt toegebracht aan het dier, denk ik dat het geen probleem is

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding