Wat voor een vogel is dit, en kan ik hem als huisdier opvoeden of is dit al een huisdier?

vanavond hoorden ik geluiden op de gang en ik zag een kleine vogeltje , hij is waarschijnlijk door de raam naar binnen gekomen, maar wat voor vogel is dit, kan ik hem als huisdier gebruiken ofz. help

en wat voor soort voer moet ik voor hem kopen, ?
hoe groot moet zijn kooi zijn ?
hoe lang leeft zo een dier en hoe kan ik zien hoe oud hij is

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
2.3K

Antwoorden (3)

Volgens mij is een een pimpelmeesje. En deze zou ik vrij laten. Want het is geen tam dier en daardoor m.i. niet geschikt om in een kooitje te doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een mannetjes pimpelmees en inderdaad "help" maar dan voor het beestje. Als u een nestkastje ophangt speciaal voor meesjes en daar een zaadbal voor mezen aan ophangt kan het zijn dat het dagelijks bij u komt eten.
Niet in de zomer want dan moeten ze insecten eten want dat bevat veel meer eiwitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
waaruit maak je op dat dit een mannetje is?
uiterlijk zijn de geslachten nl gelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het mannetje is kleurrijker, nl de gelige buik, bij het vrouwtje is dit valer, witter.
een pimpelmees dus, het is geen huisdier en je kan het niet als huisdier opvoeden. (sterker nog zonder de juiste -vaste- voetring ben je strafbaar)

voer hoef je dus niet te kopen, maar ze eten in de natuurvoornamelijk insecten en hun larven, spinnen, bladluizen, nectar en zaden. (vetbollen pinda's etc. in de winter aangeboden door de mens)

mensen die pimpelmezen houden (geen wildvang, en goed geringd) houden de volgels in een voliere, (een kooitje volstaat dus niet)

daarbij zijn het vogeltjes die in de broedperiode niet echt verdraagzaam zijn. (kunnen dus niet bij andere vogels)

ze worden ongeveer 3 jaar.

zo te zien is dit geen heel jong dier, dus kan je hem zonder problemen weer buiten zetten.