Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is DNA materie geworden herineringen?

Ik had ineens dit idee dat DNA wel eens materie geworden herineringen zou kunnen zijn.
en zou dit ook je keuzes kunnen bëinvloeden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
631

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jazeker is dat zo... En dat chemische dingetje herinnert zich een mens te maken sowieso...

En onze keuzes (als we die al hebben) zitten in het DNA opgesloten...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee. DNA heeft NIETS met herinnering te maken.

Herinneringen worden in je hersenen gebouwd. En beinvloeden niet je sperma / zaadcellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals jelle al aan geeft, DNA heeft niets met herinneringen te maken. Je DNA wordt bepaald op het moment van bevruchting, dus zodra de zaadcel samensmelt met de eicel. Als jij je dat kunt herinneren, dan stel ik mijn antwoord bij. Wel bepaalt een stukje van jouw DNA of en hoeveel jij je later zult herinneren, dus hoeveel jij leert en onthoudt.
(Lees meer...)
jc54
14 jaar geleden
Ik heb ooit een documentaire gezien op tv waarbij ijlandse onderzoekers een verband hebben gevonden tussen een bepaalde (emotionele) gebeurtenis van de voorouders en de ontwikkeling van de kinderen. Dankzij de zuivere genenbank die ze daar hebben opgebouwd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, volkomen nergens op gebaseerde bewering,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding