Waarom heb je geen gevoel in de huid van je elleboog?

Toegevoegd na 11 minuten:
Als je er een naad doorheen prikt of tegen het vuur houdt voel je dit inderdaad. Als je echter er hard in knijpt het je er geen last van.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
6.2K

Het beste antwoord

Omdat dit gedeelte een stuk huid is wat vergeleken met de rest erg dik is. Hierdoor heb je bij sommigen geen of weinig gevoel. Ik heb zelf ook geen gevoel, leuke vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik heb zojuist eens goed hard geknepen in mijn elleboog en ik kan je zeggen dat dat wel degelijk pijn doet.

Maar je elleboog (net als je hielen bijvoorbeeld) zijn steunpunten in je lichaam waar je heel vaak op steunt. dus is is dit stuk van je lichaam minder gevoelig.

Toegevoegd na 14 minuten:
Er zitten minder zenuwen onder het stuk huid bij je elleboog. Hierdoor voel je bijna niets.

Hetzelfde geld voor je rug. Vraag iemand om met een aantal vingers op je rug te drukken en probeer te voelen hoeveel vingers het zijn. Dit kun je (meestal) niet voelen, omdat er weinig zenuwbanen lopen over je rug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dit van die steunpunten nou een van je drogredenen?
Ik steun vaak op mijn voetzolen en toch voel ik het als iemand daar met een veertje langs strijkt en dat geldt ook mijn knieën en ellebogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zou kunnen. Dan bedrieg ik mijzelf er echter ook mee. Op mijn hiel voel ik vrij weinig. Andere stukken van mijn voet voel ik inderdaad wel weer als er een veertje langsstrijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja op sommige van de genoemde plekken zijn er minder zenuwen (en op mijn hiel meer eelt), maar gevoelloos zijn ze niet.
Pak ff een naald en prik er in, dan zul je snappen dat deze vraag niet goed is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb net even flink geknepen en ik heb wel degelijk gevoel daar ben ik zonet achter.

Wel minder overigens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook ik kan je vertellen dat ik wel degelyk last heb als ik mezelf ns goed knyp. Laatst ben ik gestruikeld en aan mn elleboog had ik de meeste pyn dus....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit juist veel gevoel in je elleboog.

Vraag maar eens aan een tattoeerder of hij/zij je elleboog wil voorzien van een tattoo; het antwoord is bijna altijd nee. Omdat de huid stugger is maar ook pijnlijker op die plek.