Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kan ik dan mijn ogen niet appart van elkaar bewegen?

Waarom lukt dat wel met handen, voeten, armen en benen. Maar niet met mijn ogen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
4.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK kan dat wel... Niet naar buiten, maar naar binnen kan ik mijn ogen afzonderlijk bewegen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
he, jammer. Dat filmpje dat weg is.
AWM
14 jaar geleden
Dan moet je de vraag maar even opnieuw stellen:
"Waar kan ik een filmpje vinden van iemand die zijn ogen onafhankelijk van elkaar kan bewegen?"
LOL!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je hersenen willen graag een coherent beeld opbouwen, door je ogen één kant te laten opkijken.
Maar met langdurig oefenen kun je je ogen dwingen wat anders te gaan doen.

Toegevoegd na 48 seconden:
Klik op de onderstaande foto...
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha, komisch!
AWM
14 jaar geleden
Klik maar op de foto :)

Andere antwoorden (3)

Het focussen van je ogen vereist een boel precisie om scherp in 3d te kunnen kijken. Als je dit aan je bewustzijn overlaat, wordt het al heel snel een zootje. Daardom valt het focussen van je ogen niet onder je bewuste deel van je hersenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je het nooit geoefend hebt, het is wel degelijk te leren... Scheelkijken is ook te leren...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet niet waarom het niet kan, maar mijn broer kan wel zijn ogen net zo bewegen als die jongen in de Axe reclame.

1 ook recht vooruit laten kijken en de andere gaat alle kanten op.

Misschien zijn bij sommige mensen de spieren rond de ogen wat sterker of verder ontwikkeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding