Wie zijn/haar ogen gebruikt ziet dat in Nederland enorm veel naaldbomen en specifieke Conifeersoorten er heel slecht bij staan. Wat is de oorzaak?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (2)

Dat wordt veroorzaakt door Pestalotia en Kabatina. Of door luizen, als dat er veel zijn verzwakt de boom en is gevoeliger voor schimmels.
Meer info kan je vinden bij de coniferenvereniging (zie bronvermelding)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelf heb ik aan de hand gehad door droogte, zakken grondwaterpeil bij wat langere coniferen. Dus een wat langere droge periode, en dan zitten de wortels kennelijk niet diep genoeg en verdrogen ze als het ware.