Nee, die is niet bedreigd.

Toegevoegd na 1 minuut:
"De fokprogramma's heten EEP's (European Endangered species Programme). Ook worden er voor verschillende diersoorten op Europese schaal stamboeken bijgehouden, de zogenoemde ESB's (European Stud Book). Het verschil in beide programma's zit in de mate van verplichtingen die de dierentuin voor het houden van betreffende diersoort aangaat.

Voor bijna alle apensoorten die in Apenheul leven, bestaat een EEP of ESB. Alleen de pygmee oeistities (die niet bedreigd zijn en heel snel voortplanten) en de huzaarapen (die in dierentuinen gemengd van ondersoort zijn, en dus zo niet verder als fokprogramma zullen worden gemanaged) zijn een uitzondering. Zelf coördineert Apenheul het EEP van de gorilla's en de wolapen, en het ESB van de Javaanse langoeren."