Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn Olifanten bang voor Tijgers? Zie toelichting.

Ik zag onlangs een filmpje over de overlast die Olifanten kunnen veroorzaken. Ze plunderen akkers.
Nu weten de boeren de Olifanten weg te jagen door het met geluidsapparatuur te laten afspelen van Tijgergebrul.
Waarom zijn Olifanten daar bang voor? Zijn zij niet een veel te grote en moeilijke prooi voor een Tijger?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Olifanten kunnen wel degelijk aangevallen worden door tijgers.
Ik heb dat onlangs gezien in een reportage, als een olifant ver achter zijn kudde loopt in het donker, loopt hij grote kans aangevallen te worden.
Daar zag ik een groep van wel 12 tijgers op de olifant duiken, vreselijk om te zien hoor, ik kan er ook niet goed tegen.
Wat te denken over de jongen, die zijn ook niet veilig voor de tijgers, al worden ze goed ingesloten door de ouderen.
Ze zijn dus inderdaad bang voor tijgers, omdat zij ook slachtoffer kunnen worden.

Toegevoegd na 57 minuten:
Om meningverschillen hier verder te voorkomen, zijn het leeuwen die aanvallen ..
Zinloos woordgeweld, een nieuw woord misschien?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De natuur is hard maar altijd rechtvaardig.
Tenminste, dat hoop ik dan maar...
+1 voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, dat is de natuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 :-)
<- slepertje terug :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ahhhhh, hij is lief :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat waren leeuwen. Tijgers jagen niet in groepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vat hem even niet. Kunnen jullie niet ter zake doende reacties niet beter via prive berichten afhandelen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sherpa, volgens de berichtgeving in het filmpje waren het tijgergeluiden. Verder denk ik dat je best gelijk kunt hebben en de berichtgeving niet klopte of mogelijk niet goed vertaald is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loes heeft het over in groepen jagende tijgers. No way!

Andere antwoorden (2)

Omdat ze hun kalveren doden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou heel goed kunnen. +1
Kijk hier maar eens. Tijgers doden wel eens een olifantenkalf van de Indische olifant (meestal tamme exemplaren)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding