Waarom zijn Olifanten bang voor Tijgers? Zie toelichting.

Ik zag onlangs een filmpje over de overlast die Olifanten kunnen veroorzaken. Ze plunderen akkers.
Nu weten de boeren de Olifanten weg te jagen door het met geluidsapparatuur te laten afspelen van Tijgergebrul.
Waarom zijn Olifanten daar bang voor? Zijn zij niet een veel te grote en moeilijke prooi voor een Tijger?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Olifanten kunnen wel degelijk aangevallen worden door tijgers. Ik heb dat onlangs gezien in een reportage, als een olifant ver achter zijn kudde loopt in het donker, loopt hij grote kans aangevallen te worden. Daar zag ik een groep van wel 12 tijgers op de olifant duiken, vreselijk om te zien hoor, ik kan er ook niet goed tegen. Wat te denken over de jongen, die zijn ook niet veilig voor de tijgers, al worden ze goed ingesloten door de ouderen. Ze zijn dus inderdaad bang voor tijgers, omdat zij ook slachtoffer kunnen worden. Toegevoegd na 57 minuten: Om meningverschillen hier verder te voorkomen, zijn het leeuwen die aanvallen .. Zinloos woordgeweld, een nieuw woord misschien?

Omdat ze hun kalveren doden.

Kijk hier maar eens. Tijgers doden wel eens een olifantenkalf van de Indische olifant (meestal tamme exemplaren)

Bronnen:
http://en.allexperts.com/q/Interspecies-Co...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100