Kan iemand overleven zonder het lymfatenstelsel?

Stel je wordt geboren zonder lymfatenstelsel kun je dan toch eventueel door medicijnen etc. in leven blijven?
Of is de aanwezigheid van bijvoorbeeld alleen de zwezerik echt noodzakelijk?

erotisi
11 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (2)

Je kunt niet geboren worden zonder lymfevaten. Dat is niet levensvatbaar.
Net zomin als geboren worden zonder hart. Laat staan dat je het hart door medicijnen kunt vervangen.
Reddie
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar waaraan zou je overlijden als je geen lymfevaten hebt? Ziekte?
Reddie
11 jaar geleden
Zoals mave94 al zegt, je bent niet levensvatbaar. Je wordt afgestoten als miskraam in het begin van de zwangerschap.
Net als wanneer zich geen hart zou ontwikkelen.
Nee, dit is onmogelijk. Je zou dan niet levensvatbaar zijn. Het lymfevatenstelsel is het hart van het immuunsysteem. Net zo goed als je bloedvatenstelsel het hart van het transport van voedingsstoffen is.