Als ons oog een camera zou zijn, hoeveel megapixel zou die dan ongeveer zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.2K

Het beste antwoord

De mens is geen machine. Onze ogen zijn niet te vergelijken met een fotocamera. We hebben 2 ogen, die samen met ons brein een driedimensionaal beeld samenstellen van ongeveer 180 graden. Dat is meer dan je met een gewone camera vangt. Maar in tegenstelling tot een camera is alleen het midden van ons gezichtsveld haarscherp. Bovendien werken ogen anders dan een digitale camera, die elk beeld in puntjes opbouwt. Dus hoe veel pixels heeft het oog? Het antwoord daarop is niet te geven. Toch hebben verschillende mensen geprobeerd het te berekenen. Ze kwamen tot heel verschillende uitkomsten. Zoek via Google maar eens op 'resolution of the human eye'. De antwoorden (vaak onderbouwd met ingewikkelde berekeningen) variëren van 15 tot 567 megapixels...!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar 't blijft moeilijk vergelijken, omdat ze heel anders werken. De kleuren bijv... Dat werkt ook heel anders.
AWM
14 jaar geleden
Natuurlijk werkt het heel anders. Ik heb geen chip in mijn oog.
Maar er werd om een vergelijking gevraagd.
Het beeld wat een mens ziet is niet opgebouwd uit pixels. Het beste is het oog te vegelijken met een analoge camara.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat verschilt per persoon. Ik denk dat die van mij op 5.2 zou zitten.. Niet echt scherp dus.