sla je harder als je een woede aanval heb?

sla je harder als je een woede aanval heb dus dat je helemaal door het lint gaat en je niet meer kan beheersen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Het hormoon noradrenaline (norepinefrine) wordt geproduceerd in het bijniermerg en lijkt met z'n bloeddrukverhogende werking op basis van versterkte pompwerking van het hart en vaatvernauwing qua werking op adrenaline. Doordat die vaatvernauwing ook in de spijsverterings organen plaats vindt, wordt de werking tijdelijk minder of stopt zelfs. Er komt daardoor in stresssituaties dus tijdelijk meer bloed beschikbaar voor werking van de hersenen en de spieren.
Dus ja, als je een woede aanval hebt, heb je tijdelijk meer kracht.