Ben je ook een bioloog als je enkel een diploma hebt doch niet zelf wetenschappelijk onderzoek verricht?

En er zijn nog wel van die voorbeelden te vinden om je dat van af te vragen, maar ik kan momenteel op geen komen. Dus nog andere voorbeelden zijn altijd zeker welkom!!

Toegevoegd na 6 minuten:
En kun je ook bioloog zijn als je geen diploma hebt maar wel bijna alles of heel veel weet over de biologie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
4.1K

Het beste antwoord

Bioloog wordt je op het moment dat je afstudeert... Wat je vervolgens gaat doen ermee, maakt niet uit, je bent bioloog ook al ga je in een winkel vakken vullen...

Toegevoegd na 9 minuten:
En je kunt zelfs hoogleraar worden zonder universitaire studie gedaan te hebben, dan wordt je Dr hc...

Dat betekend: Doctor honoris causa... Dat is een doktorstitel van verdienste...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja hoor. Het diploma maakt je tot bioloog. Of door het werk wat je al jaren doet kan je ok bioloog worden.

Jij vraagt je af of iemand wetenschapper kan zijn zonder onderzoek te doen. Daar is het lastiger te zeggen. In Nederland ben je pas 'echt' wetenschapper op het moment dat je gepromoveerd bent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bioloog is geen beschermde titel. Iedereen die dit wil mag zich bioloog noemen.