weet iemand wat voor beestje dit is?

Weet iemand wat dit voor een beest is? Ik zag het ineens kruipen. Het was ong 5mm groot

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
1.7K

Het beste antwoord

Dat is een larve van de kledingmot.

Toegevoegd na 23 minuten:
Hij leeft in een zelf gesponnen buisje. Tijdens de groei wordt dat steeds vergroot. Afhankelijk van temperatuur en voedsel is hij na 4 tot 10 maanden volgroeid en gaat zich verpoppen. Na twee tot drie weken komt uit de pop de volwassen mot tevoorschijn. Dat gebeurt vooral in juni, maar in goed verwarmde gebouwen kan het 't hele jaar gebeuren.

Als je gaatjes in je kleren of beddengoed vindt weet dan dat zo'n larve daar de schuldige van is. Eenmaal mot geworden richt ie geen schade meer aan.
Plaatje bij antwoord
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Super bedankt voor je reactie. Ik vond het er al zo raar uitzien